Het blijkt dat de Amerikaanse marine in 2018 een patent (US10144532B2) heeft aangevraagd voor de aandrijving van een driehoekig vliegtuig dat er uitziet als de door velen beschreven driehoekige ufo. Areospeace engingeer Dr. Salvatorore Cezar Pais (wiki) is werkzaam voor de Naval Air Warfare Center Aircraft Division (NAVAIR). Dat is een onderzoeksorganisatie binnen de Amerikaanse marine die zich bezighoudt met elektromagnetische aandrijvingen en supergeleiders.
Wat is een EMdrive?
Zijn patent, US10144532B2 (Google patents link) beschrijft een ogenschijnlijk onmogelijke aandrijving voor een EMdrive. Dat is een door velen onmogelijke geachte manier van aandrijving.Een EMdrive is een experimentele motor voor ruimteschepen die geen stuwstof nodig heeft voor het produceren van energie en op die manier verre ruimtereizen een heel stap dichterbij brengt.Het principe werkt op door elektriciteit opgewekte RF golven die resoneren in een conische kamer. Al sinds de EMdrive in 2001 werd voorgesteld door de Brit Roger Shawyer probeert men er één te maken. In 2015 leek de NASA daar ook in geslaagd te zijn. Verder onderzoek wees uiteindelijk in 2018 uit dat de gemeten voortstuwing en energie afkomstig waren van kabels die in de machine gebruikt werden en de interactie met het magnetisch veld van de aarde. Geen echte voortstuwing dus, maar een meetfout.
In datzelfde jaar echter heeft het NAWCAD dus patent US10144532B2 laten vastleggen dat beschrijft:
“a craft using an inertial mass reduction device comprises of an inner resonant cavity wall, an outer resonant cavity, and microwave emitters. The electrically charged outer resonant cavity wall and the electrically insulated inner resonant cavity wall form a resonant cavity. The microwave emitters create high-frequency electromagnetic waves throughout the resonant cavity causing the resonant cavity to vibrate in an accelerated mode and create a local polarized vacuum outside the outer resonant cavity wall.”
Als dit zou kloppen en de EMdrive zou werken zou het groot nieuws zijn. Met nadruk op ‘als’, want er zijn nog al wat sceptische geluiden te vinden over dit patent.
Waarom?
Als eerste rijst de vraag waarom de marine dit überhaupt zou patenteren, als het waar was. Uit onderzoek van The Drive blijkt dat de marine enorme moeite heeft gedaan om de patenten geldig te laten verklaren. Zelfs James Sheehy, de CTO en hoofdwetenschapper van NAVAIR staat persoonlijk in voor de werkbaarheid van de technologie. Dat kan betekenen dat men zeker weet dat te technologie werkt en men die later te gelde wil maken. Of, en dat is waarschijnlijker, men wil zand in de ogen van vijandige inlichtingen diensten strooien. Als je die namelijk laat jagen op zaken die niet waar zijn kun je je echte onderzoeksprojecten verbergen.
De derde optie is uiteraard dat men de boel allang aan de praat heeft gekregen en actief bezig is met het testen van deze technologie. En als dat inderdaad zo is, zou het zomaar kunnen zijn dat al die sigaren boven de Andes, vliegende inktvissen, al die vreemde lichten en objecten op de maan, niet uit de ruimte, maar gewoon van de aarde af komen.